11 febrer — 2021
#100tífiques: Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència
#CreantEscolaInnovacióSecundària

Dins del programa d’orientació als i les alumnes i en la línia del pla de convivència i igualtat que hem de construir a l’escola Avenç, ens hem inscrit al programa #100tífiques amb l’alumnat de 1r de Secundària. Aquest programa vol apropar el món de la ciència a l’alumnat i despertar vocacions científiques especialment entre les noies.

A 1r de Secundària han pogut conversar virtualment amb Marina Cunquera Navarro, investigadora de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO). La científica ha explicat a l’alumnat en què consisteix la seva activitat professional. Després s’ha obert un torn de preguntes on els nois i les noies han pogut interlocutar directament amb la científica.

Prèviament, a un hora de tutoria, hem fet una activitat preparatòria que ha consistit a imaginar-se com serà la persona que els parlarà: físicament, aficions, motivació, etc. Posteriorment a la xerrada han fet un tancament de l’activitat amb allò que han observat o descobert.

L’objectiu d’aquesta activitat és acostar els perfils científics a tothom i trencar estereotips.

Qui és la Marina Cunquera Navarro?

És graduada en biologia a la UAB i treballa al laboratori de Superresolució i Nanoscopia de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) desde 2016.

Actualment està fent la tesi doctoral en biofotònica al mateix laboratori, on es dedica a l’estudi de les dinàmiques de calci de les neurones retinals per desenvolupar nous tractaments envers cegueres com la degeneració macular relacionada amb l’edat o la retinitis pigmentaria.