08 novembre — 2021
Menús saludables i sostenibles
CuinaCuina saludableSostenibilitat

Un cop a la setmana, al nostre Servei de cuina, oferim proteïna d’origen vegetal. La nostra voluntat és caminar, cada vegada més, cap a uns menús més saludables i, especialment, més sostenibles.

Així, d’una banda, per no fer aquest canvi amb productes vegetals processats, organitzem la feina de cuina per realitzar elaboracions pròpies. De l’altra, amb la proteïna vegetal, reduïm el consum de carn vermella i reduïm la petjada de carboni.

Aquest passat mes d’octubre, ens hem aventurat a elaborar mandonguilles de llenties casolanes. Les vam presentar acompanyades amb una mica de maionesa perquè fossin més meloses en boca ja que es tracta d’un gust nou per als infants.

Els llegums són una gran font de proteïna si es combina amb un cereal, ja sigui en el mateix plat o per separat. Aquesta vegada, el vam oferir per separat acompanyant les llenties amb un bon plat de sopa. Alhora, els llegums tenen moltes qualitats nutricionals que afavoreixen la salut, especialment pel seu alt contingut en fibra.

Un cop més, una proposta casolana que ens permet oferir un menú ben saludable i sostenible.