15 juliol — 2021
2n Premi Raimon Badia d’Educació No Formal i Cooperativisme
Cultura i valorsInnovació

Aquesta setmana s’han donat a conèixer els projectes guanyadors del 2n Premi Raimon Badia d’Educació No Formal i Cooperativisme. El premi, impulsat per Doble Via Cooperativa, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), l’Ajuntament de Sant Cugat i la Fundació Collserola, fomenta les apostes innovadores dels i les estudiants d’Educació Social i Pedagogia per generar noves eines i/o recursos en què la presència educativa i l’acompanyament sòcio-educatiu quedi preservat.

En aquesta segona edició, s’han reconegut tres projectes, dos de relacionats amb la gent gran, Unint experiències de 0 a 100, d’Anna Joyanes i Joana Martínez, i Connecta’t, un projecte per l’envelliment actiu en comunitat, de Marc Hispano, Helena Mateu i Agnès Melià, i un sobre oci creatiu per a infants i joves, La fista de Butler, d’Eiden Duch i Laura Carretero.

Cadascun dels projectes rebrà 1000 euros en concepte de beques d’estudi i una formació específica per a cadascun dels membres del grup que també participaran en una jornada d’intercooperació entre els tres projectes.

L’acte, al qual van assistir unes 80 persones, va tenir lloc aquest dimarts al claustre del Monestir de Sant Cugat i va comptar amb la participació, entre d’altres, de representants de Doble Via i de la Fundació Collserola, en aquest cas de la Lutxi Almodóvar, Directora General, i la del director general de Relacions Laborals del Departament de Treball, Enric Vinaixa, i de la regidora d’Educació de Sant Cugat, Pilar Gorina.

Lutxi Almodóvar, en la seva intervenció, va explicar que “un cop consolidat aquest esdeveniment anual, la Universitat Autònoma, Doble Via i la Fundació Collserola, com a primers impulsors del premi, veiem que aquest necessàriament ha de créixer” i, per això, va anunciar que “en la 3a convocatòria s’obrirà a la resta d’universitats catalanes.”

El Premi Raimon Badia es va instaurar l’any passat per recordar la figura de Raimon Badia, fundador de la cooperativa Doble Vida i mestre de l’escola Avenç, mort ara fa vuit anys.