Vine a conèixer l'escola
#CreantEscola"
Omplir el formulari

Projecte de convivència

El Projecte de convivència recull les accions que l’escola desenvolupa per capacitar tot l’alumnat i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.

La convivència implica la participació de tota la comunitat escolar per aprendre a conviure de manera positiva, amb respecte i diàleg, integrant visions i sensibilitats diferents. Són base del nostre Projecte de Convivència el respecte mutu, la llibertat, el concepte de democràcia, el benestar, la comunicació, el treball conjunt entre família, alumne/alumna i escola, el coneixement d’un mateix i dels altres, la col·laboració, l’entesa, l’esforç i l’acollida, entre d’altres.

Per a aconseguir-ho, treballem sobre els següents eixos:

• Convivència i relacions interpersonals
  • Inclusió i diversitat
  • Coeducació i igualtat de gènere
  • Educació afectivosexual

Amb l’ajuda de la Comissió de Convivència, l’òrgan responsable de fer seguiment del Projecte de Convivència, realitzem mesures i actuacions relacionades amb cadascun dels diferents nivells d’actuació:

1. Nivell preventiu. Valors i actituds convivencials:
Mesures i actuacions orientades a desenvolupar en l’alumnat aquelles actituds i valors propis que contribueixin a fer-lo competent en la relació amb si mateix, amb els altres i amb el món.⁣‌

2. Nivell d’intervenció. Resolució de conflictes:
Mesures i actuacions que han de permetre a la comunitat escolar abordar de manera positiva la gestió i resolució de conflictes.‌⁣

3. Nivell organitzatiu i de gestió de centre:
Mesures, actuacions i marc organitzatiu que han de permetre al centre educatiu gestionar les actuacions necessàries per treballar a favor de la convivència.⁣‌