02 febrer — 2022
El TOT Avenç, el mitjà de comunicació de l’escola
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilPrimàriaSecundària

Fa tres cursos, a l’escola començaven un projecte de comunicació transversal per explicar el dia a dia de l’escola des de la mirada de l’alumnat i el professorat. La proposta naixia de la necessitat d’interrelacionar, d’una manera atractiva i engrescadora, els aprenentatges instrumentals que tenen lloc a l’aula diàriament amb el món tecnològic i de la comunicació anant més enllà dels fulls i dels llibres.

S’estrenava, amb molta il·lusió i amb moltes ganes d’ajudar l’alumnat a reconèixer-se com a veritables protagonistes del procés d’aprenentatge, el TOT Avenç, un espai digital i accessible, on alumnes i mestres voluntaris i voluntàries dissenyen, creen i comparteixen idees, així com continguts escolars i altres activitats. L’objectiu és potenciar les competències de l’alumnat i donar significació a tot allò que aprenen en un espai obert, creatiu, cooperatiu i dinàmic per generar un aprenentatge transversal.

L’equip de redacció del TOT Avenç, format per un grup d’alumnes i mestres voluntaris, és l’encarregat de nodrir aquest espai, setmanalment, tot elaborant continguts al voltant de tot allò que és rellevant a l’escola. Al web s’hi comparteixen, des de les activitats més acadèmiques, passant per les sortides però, també, les propostes del mateix alumnat: recomanacions de lectura, podcasts, idees d’activitats, vídeos tutorials, cançons… Per David Hispano, mestre de l’Avenç, “una de les claus del projecte és el treball cooperatiu que es genera entre l’alumnat de diferents edats.”

Durant la pandèmia, aquest espai digital va experimentar una eclosió i va esdevenir una eina de reforçament de la capacitat resilient d’alumnes i professors i en el punt de connexió de la comunitat educativa. El TOT Avenç es va convertir en un estímul i en una eina de comunicació tant de l’alumnat com del professorat que va permetre seguir connectats i generar molta més comunitat.

Aquest curs 21-22 ja és el 3r curs complet que mantenim aquest projecte a l’escola. Amb el temps, el projecte ha anat canviant, evolucionant i creixent i preveiem un molt bon futur. Us convidem a veure i viure el dia a dia de l’escola des de la mirada dels seus protagonistes!