13 desembre — 2021
Celebrem la Diada dels Drets Humans
#CreantEscolaCultura i valorsPrimària

Un curs més hem celebrat a l’escola el 10 de desembre, la Diada dels Drets Humans, una jornada de reflexió i sensibilització entorn de la importància dels valors dels drets que tenim tots i totes.

Al Cicle Inicial de Primària han escoltat tres contes per cada curs que han explicat les tutores de cada classe. Cada conte s’ha escollit específicament per parlar d’un Dret Humà en concret i poder-ho treballar a l’aula.

Els nens i les nenes de Cicle Mitjà de Primària han partit d’una presentació on els han explicat en què consisteixen els Drets Humans i s’han fet un seguit de preguntes per reflexionar-hi. Tot seguit han escoltat un conte i mentre l’escoltaven han anat anotant sobre un full en blanc les paraules o sensacions i emocions que els han vingut al cap i posteriorment les han comentades. Finalment, han creat un arbre dels desitjos al costat de la magnòlia amb els desitjos o les paraules que volen demanar aquest Nadal per aconseguir un món més just i igualitari.

L’alumnat de Cicle Superior de Primària han començat la jornada explicant el conflicte que hi ha amb els talibans que han fugit a Pakistan i després han vist la pel·lícula “La bicicleta verda” que justament tracta el tema del paper de la dona en aquests països. A la tarda han fet una col·laboració amb el projecte HUGS de l’ONG People Help en què col·labora alguna família de l’escola. Els nens i nenes de 5è i 6è han fet un dibuix on mostren el suport que donen a les famílies afganeses que estan als camps de refugiats.