05 febrer — 2021
Dia Escolar de la No-violència i la Pau
#CreantEscolaÀmbitsCultura i valorsInfantilPrimària

Per commemorar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) que se celebra el 30 de gener, durant les dues últimes setmanes a l’escola hem realitzat un seguit d’activitats per treballar-ho.

A Cicle Inicial de Primària a la biblioteca ens van explicar el conte “El paradís de les tortugues sense closca”. A més a més, els nens i nenes de 1r van fer l’activitat “El gargot” l’objectiu de la qual consistia a observar com a partir d’un gargot sortien diversos dibuixos per constatar que cadascú té una manera pròpia d’interpretar la realitat i per valorar la diferència. A 2n de Primària van fer una activitat a partir del visionat d’”Epaminondas” amb l’objectiu de descobrir que la comunicació deficient pot originar conflicte.

Al Cicle Mitjà de Primària l’alumnat de 3r va treballar l’acceptació de la diferència a partir de la lectura del discurs del cap samoà de Tivea reproduït en el llibre “Els Papalagi”. En aquest discurs es veu com eren vistos els homes i dones blancs per aquesta tribu del Pacífic.A Cicle Superior, els nens i nenes de 5è van treballar el conte “El mirall de la veritat” de Lluís Freixas i 6è a partir del conte “Un amic especial”, que van veure prèviament a TAC, van treballar la diversitat.