11 març — 2022
Dia Internacional de la Dona 2022
#CreantEscolaCultura i valorsPrimàriaSecundària

Aquesta setmana a l’escola, hem commemorat el 8 de març, Dia Internacional de la Dona amb tot d’un seguit d’activitats per treballar la igualtat i per aconseguir que no calgui cap jornada especial per recordar-ho.

A Cicle Inicial de Primària han treballat aquesta jornada a través d’activitats del Pla de Dinamització Educativa de Sant Cugat. A 1r de Primària han fet el taller Relacions igualitàries: Investigant els contes. A través de diferents materials han elaborat diferents perfils tot prenent consciència dels estereotips en funció del sexe dels personatges. A partir d’aquí han construït un model respectuós i igualitari més ampli que els models estereotipats masculins i femenins. A 2n de Primària també han fet una activitat del Pla de Dinamització Educativa dinamitzat per cada tutora amb l’objectiu de promoure la coresponsabilitat a través de la visualització de la distribució de tasques que es fan a la llar. A banda, dins l’espai de Biblioteca han explicat contes que treballen les relacions igualitàries. Afanya’t, Maria, corre i Quan les nenes volen alt.

L’alumnat de Cicle Mitjà de Primària han realitzat l’activitat “etiquetes” per tal de treballar els estereotips entre els companys i companyes de classe a través d’un seguit de qüestions que els han plantejat els tutors i les tutores. Amb les respostes que han recollit han fet un buidatge per grups que posteriorment han projectat a la pissarra digital i han debatut sobre el perquè dels resultats. Finalment, amb una sèrie d’equiteques escollides entre tots han fet una instal·lació al hall de la coordinació.

Finalment, els nois i les noies de Secundària s’han connectat en directe a la conferència de l’Edurne Pasaban “Per què tots hem d’escalar la nostra pròpia muntanya” organitzada per Audi Creativity Challenge amb motiu del 8 de març. L’Edurne ha estat la primera dona a completar l’ascensió de les 14 muntanyes més altes del planeta.