15 febrer — 2022
Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència
#CreantEscolaCultura i valorsPrimàriaSecundària

Per commemorar el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència des de l’escola hem participat en el programa #100tífiques que, a nivell de país, vol estimular les vocacions científiques de les nenes i noies en edat escolar.

Aquesta és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que té per objectius:

● Impulsar les vocacions STEAM, especialment entre les nenes.

● Visibilitzar la feina de les dones científiques entre l’alumnat.

● Oferir una experiència propera i distesa que desperti curiositat cap a la ciència entre l’alumnat, apropant la recerca que es fa a Catalunya a les aules.

A 1r de Secundària, l’alumnat va conversar amb la científica Marta Dalmases, llicenciada en Ciències Químiques, especialitat Bioquímica. Actualment, treballa a Boehringer Ingelheim, una empresa farmacèutica que es dedica a millorar la salut de les persones i els animals. Dalmases va fer una introducció sobre la importància de la ciència i va parlar d’alguns exemples d’estudis científics de l’actualitat, incloent la seva experiència i els projectes en què treballa.

L’alumnat de Cicle Mitjà també ha participat del projecte visionant alguna de les cinc xerrades virtuals que han fet científiques de diferents àmbits.