12 gener — 2022
El nou menú, una proposta dels nens i nenes de 2n de Primària
#CreantEscolaCuinaCuina saludableCultura i valorsPrimària

Aquestes primeres setmanes del mes de gener i la primera de febrer, a l’escola dinarem la proposta realitzada per l’alumnat de 2n de Primària de les escoles de la Fundació Collserola.

Tot va començar al primer trimestre quan els nens i nenes de 2n de Primària de les escoles de la Fundació Collserola, van rebre aquesta carta:

“Molt bon dia! Sóc un dels cuiners de l’escola!

A hores d’ara ja estic començant a pensar el menú per a les últimes setmanes del curs. I, per aquest motiu, us demano la vostra col·laboració! M’agradaria que em féssiu arribar una proposta de menú per a les primeres setmanes! Atenció! No us penseu que és bufar i fer ampolles decidir un menú setmanal per a tota l’escola! El menú ha de ser variat, equilibrat i moltes coses més que anireu descobrint! A dins del sobre hi trobareu la piràmide dels aliments. Crec que és un bon punt de partida per començar a investigar! Molta sort!”

A partir d’aquí, i com a part de l’ABP “Creixem” que estaven treballant, es van posar a investigar sobre l’alimentació. Van descobrir quins aliments són més saludables i quins no en són tant, van construir una piràmide dels aliments per classificar-los en funció de la quantitat que cal menjar-ne i, finalment, amb tota aquesta informació van crear un menú setmanal que fos el més equilibrat possible. Quan ja el van tenir pensat, van presentar-lo a la dietista de la cuina de l’escola que els va ajudar a fer uns últims retocs. Alhora, a partir de la piràmide dels aliments que ens explica com és una alimentació sana i equilibrada, van pensar que també podien imaginar una piràmide de la felicitat amb tot allò que cal per ser feliç.