10 octubre — 2022
Els intercanvis lingüístics amb França i Alemanya d’aquest setembre
#CreantEscolaPlurilingüismeSecundària

A finals de setembre, alumnes de 3r de Secundària de l’escola Avenç i de l’escola Ramon Fuster han estat d’intercanvi lingüístic i cultural.

D’una banda, el grup d’alumnes de francès ha marxat a Alençon, Normandia, al Collège Honoré de Balzac. Al llarg dels cinc dies, han assistit a algunes classes i, alhora, han gaudit de diferents activitats culturals com una passejada per Alençon, una visita a Arromanches i el cementiri americà i una sortida al Mont Saint-Michel.

De l’altra, els nois i noies d’alemany han rebut l’alumnat provinent del Walddörfer Gymnasium d’Hamburg. En aquest cas, han estat els nois i noies visitants els que, a més d’assistir a algunes classes, han pogut visitar el Park Güell, el centre històric de Barcelona, els Jardins del Palauet Albéniz i a una activitat esportiva a la Base Nàutica de la Mar Bella, entre d’altres, conjuntament amb l’alumnat acollidor.

Tant per als uns com per als altres, la participació en aquests intercanvis és tota una experiència que ben segur recordaran!

Les dues activitats tindran continuïtat al llarg del curs, quan l’alumnat francès vindrà a les nostres escoles, al 2n trimestre, i quan els nostres alumnes d’alemany aniran a Hamburg al tercer.