01 octubre — 2021
Els nous espais de Cicle Inicial de Primària
#CreantEscolaInnovacióPrimària

Aquest curs hem estrenat nous espais i mobiliari a les aules de Cicle Inicial de Primària. La finalitat d’aquests canvis és crear uns espais en concordança amb el nostre Projecte Educatiu per tal de posar l’alumnat en el centre de l’aprenentatge.

Tot el mobiliari està fet a la mida i necessitats de l’alumnat cosa que propicia un paper més actiu i fomenta l’autonomia perquè pot gestionar-se amb més independència. Alhora, tenim un racó de lectura per fomentar el gust i gaudi pels llibres tot creant un espai de calma i tranquil·litat.

La forma de les taules busca afavorir el treball cooperatiu entre l’alumnat, ja no existeix la taula individual. La unitat més petita és una taula de dos i podem acoblar-les i fer grups de 4, de 6 o de 8.

Les cadires s’apilen fàcilment i algunes taules tenen rodes i es pleguen per facilitar que qualsevol racó de l’escola sigui un espai on es pugui treballar. Tanmateix podem obtenir espais amplis per fer activitats on els nens i les nenes es puguin moure si es necessita.

A més a més, ja no tenim una taula pròpiament per a la mestra o el mestre, ara tenim una cadira amb rodes que podem pujar i baixar per ajustar-nos a l’alçada de les taules dels infants i atansar-nos a qualsevol racó de la classe per treballar amb ells. El nostre paper és guiar el nostre alumnat cap a l’aprenentatge fomentant un treball col·laboratiu.

Aprenem junts perquè plegats sumem més!