08 abril — 2022
Estada lingüística a Gal·les
#CreantEscolaCultura i valorsPlurilingüismeSecundària

Aquest curs hem pogut recuperar l’estada lingüística a Gal·les i aquesta darrera setmana del trimestre, del 28 de març a l’1 d’abril, els i les alumnes participants de 1r i 2n de Secundària han estat a Llandudno.

Una vegada arribats i situats i, després d’una primera passejada per la població, van iniciar el projecte i, totes les activitats dutes a terme durant aquests dies, les havien d’anar anotant en un diari de viatge en anglès: reflexions personals, qüestionaris…

El primer dia van anar d’excursió a Chester per conèixer aquest municipi envoltat per antigues muralles romanes i medievals i van dinar a Grosvenor Park on van veure un munt d’esquirols i, fins i tot, un tren en miniatura que els va portar a fer una volta. Al vespre, sessió de cinema amb la pel·lícula “Yesterday”, una comèdia que barreja realitat i ficció i que està amenitzada amb la discografia de The Beatles.

El segon i tercer dia al matí, mentre la meitat del grup realitzava una visita guiada al castell de Conwy, un dels quatre castells més importants de Gal·les, i patrimoni de la UNESCO, l’altra meitat realitzava la Cooking Activity: feien cones, un dolç típic de la zona que serveix per acompanyar l’hora del te. Se’ls van menjar al vespre!

Com a activitats de tarda, van poder participar en una classe de Zumba un dels dies i, l’altre, van sortir a descobrir Llandudno seguint les passes de l’obra literària Alice in Wonderland de Lewis Carroll, qui s’hi va inspirar per escriure-la. Van anar trobant els diferents personatges de la història en les escultures que hi ha i que pertanyen al projecte Art UK.

I als vespres, una nit Karaoke en què van interpretar bona part de les cançons dels The Beatles que sortien a la pel·lícula i, una nit de Welsh Culture Talk, on els van explicar moltes coses de la cultura gal·lesa i, fins i tot, van aprendre algunes paraules en aquesta llengua ben diferent de l’anglès.

El darrer dia, van visitar les mines de coure del Great Orme, nom que van posar els víkings a la muntanya de Llandudno i que significa “serp marina”. Van poder conèixer una mica més l’edat del bronze i després van fer una bona caminada tot vorejant la costa. Hem vist ovelles, cabres conills i fins i tot foques!

I, l’últim vespre, moment de les presentacions en grup sobre aquests dies i preparació de l’equipatge per tornar, l’endemà, ja cap a Barcelona.