31 març — 2023
2a proposta dels Diàlegs d’escola de la Fundació Collserola
#CreantEscolaÀmbitsSostenibilitat

Ahir va tenir lloc la 2a edició dels Diàlegs d’escola, l’espai de reflexió de la Fundació Collserola que pretén connectar l’educació al món.

L’acte, que celebrat a l’auditori del centre de Sarrià de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, va consistir en un diàleg al voltant de l’acció ambiental i tots els reptes que tenim, a la societat, per afrontar el canvi climàtic. Sònia Ruiz, mare de l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i consultora especialitzada en sostenibilitat i innovació social, directora de Noima, fou l’encarregada de moderar l’acte en què van participar José Racionero, pare de l’Escola Ramon Fuster i Managing Director a AIS Vision SystemsGorka Martí, pare de  l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i Director de serveis i operacions a sonne Spain i Pau Font i Muriel Molas, alumnes de Batxillerat, autors del Treball de Recerca “Creació d’un model de poble autosuficient i sostenible”.

Sònia Ruiz va introduir el debat fent una contextualització dels reptes en acció ambiental i situant les principals fites i acords a nivell mundial. Va destacar que “el tema té un aspecte social molt important” i “que en un planeta mort no hi ha oportunitat per ningú i que els reptes són tan grans que, si no ho fem col·lectivament i implicant a tothom, no ho podrem fer.”

Al llarg de l’acte, es va afirmar que “la societat comença a estar concienciada que cal canviar el model” posant de relleu “la necessitat de ser més ambiciosos per fer els canvis profunds que es necessiten.”

Alhora, es va destacar que encara “falta molt de relat i que els canvis que necessitem pugin de baix cap a dalt” i, alhora, es va posar de relleu que es podia ser “realista i optimista” ja que “el fet que cada vegada hi hagi més gent conscienciada farà possible el canvi.”

En acabar el debat entre el moment, es va obrir el torn de preguntes del públic i, per tancar l’acte, es va oferir un petit refrigeri a la sortida de l’auditori.
L’objectiu principal d’aquestes trobades és, a més de reflexionar sobre temes d’actualitat des de l’educació, generar un diàleg que integri punts de vista de persones de generacions i experiències diferents que, de ben segur, ens enriquiran a tots. Com va destacar Lutxi Almodóvar, presidenta de la Fundació Collserola, a la presentació de l’acte, “ens agrada especialment aquesta fórmula perquè és un espai de trobada entre famílies, alumnes i mestres”.