03 novembre — 2022
La Code Week del curs 22-23
#CreantEscolaInfantilInnovacióPrimàriaSecundària

Un curs més hem participat a l’Europe Code Week. Hi participen els nens i nenes de P4 fins a 6è de Primària amb activitats de programació complementàries a les que ja realitzen durant el curs escolar.

L’alumnat de P5 i 5è de Primària han fet una activitat conjunta de programació amb el tren de Lego que té un lector de codi segons color que identifica bricks de lego de cinc colors diferents. Cada brick realitza una acció específica que ha permès dissenyar diferents formes de resoldre un problema i treballar junts per aconseguir que el tren arribi a la seva destinació.

A Cicle Inicial, l’alumnat de 1r de Primària han fet fotografies de diferents espais de l’escola, en el marc del projecte de Kosmos, que han enviat a l’alumnat de 6è de Primària perquè els muntés uns taulells. Posteriorment han estat jugant amb els taulells i les Bee-Bots.

A 2n de Primària, les activitats de programació de la setmana giren al voltant de la Code Week. A matemàtiques han escrit un missatge de línies i punts, a català han treballat el text instructiu per construir un ordinador, a plàstica han treballat amb l’app Pictioboldo, a Kosmos amb l’app Mercadifto. Amb tot el que han après, han preparat un video resum per passar a tots i totes.

A Cicle Mitjà els nens i les nenes de 3r han jugat al videojoc “Marc Run” amb el qual han après pensament computacional i els conceptes bàsics de la programació. I, l’alumnat de 4t, mitjançant l’app. A.L.E.X. han programat un robot amb una seqüència d’ordres per anar superant diferents nivells des de l’inici fins al final.

Finalment, a Cicle Superior de Primària, com hem comentat anteriorment, l’alumnat de 5è han ensenyat el funcionament bàsic de la programació del tren de Lego als seus companys i companyes de P5. I, al seu torn, l’alumnat de 6è ha construït uns taulells gamificats de diferents temes adaptats a 1r de Primària.