24 gener — 2023
La setmana STEAM de 5è de Primària
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Un curs més l’alumnat de 5è de Primària ha aturat les classes durant una setmana per realitzar la setmana STEAM amb quatre activitats relacionades amb les noves tecnologies, la sostenibilitat i la creativitat.

La petjada verda

Des dels voltants de l’escola i fins al Pi d’en Xandri l’alumnat ha recollit la brossa que ha trobat durant el camí. Equipats amb bosses, guants i unes pinces han anat classificant els diferents residus. Amb aquesta proposta s’ha volgut generar una acció positiva i conscienciar de com afecta l’entorn proper a l’escola.

Taller d’electricitat

Organitzat per Physics!, els i les alumnes han experimentat amb la generació i les propietats de l’electricitat i el magnetisme a partir de petits experiments i experiències. Han estudiat de forma entretinguda i divertida les propietats de la càrrega elèctrica i, especialment, de les forces entre les càrregues. A més, han pogut posar en pràctica el mètode científic i han observat l’alta tensió amb una gàbia de Faraday.

Treballant al laboratori

Acostar els alumnes a un espai com el laboratori ha estat l’objectiu d’aquesta activitat. Durant el taller, han utilitzat material propi d’aquest espai i han experimentat amb les mescles i les solucions.

Taller de tecnologia creativa

Després de conèixer el funcionament d’un circuit elèctric, l’alumnat ha programat amb una placa de Makey Makey les seves propostes de projecte. Han experimentat amb materials conductors i han fet fins i tot instruments musicals amb fruites!