21 setembre — 2022
L’adaptació a Educació Infantil
#CreantEscolaInfantilOrientació personal i acadèmica

Els primers dies a l’escola són bàsics per a l’adaptació dels nens i nenes a l’escola, i molt especialment a I3. Per això, a l’escola els i les mestres, en col·laboració amb les famílies, mirem de facilitar tant com sigui possible aquest procés.

L’entrada a l’escola implica, per una banda, la separació de la família i d’un entorn conegut que els dona seguretat i protecció i, per una altra, l’estada en un espai nou on tindran contacte amb persones que fins ara no coneixien.

Per adaptar-se a l’escola, els nens i nenes necessiten comprensió, dedicació i temps. És per això que una relació continuada entre família i mestres, al llarg del curs, però especialment durant aquests primers dies, és molt important: si la família se sent segura i acompanyada, aquest sentiment de confiança es transmet a l’infant que viu millor el procés d’adaptació.