14 juliol — 2021
“Pájaros en la nube” un projecte multidisciplinari de ciència ciutadana
#CreantEscolaCultura i valorsInnovacióPrimàriaSostenibilitat

Aquest curs que ara acabem, la Fundació Collserola i les seves escoles han col·laborat amb “Pájaros en la nube“, un projecte multidisciplinari per monitoritzar la fauna, especialment els ocells, a través d’una caseta amb sensors situada als nostres centres.

Hem pogut treballar temes com la conservació de la diversitat, l’ornitologia, l’internet de les coses i la computació al núvol i, també, programació, matemàtiques, meteorologia i ciència ciutadana.

Precisament, una de les coses que més ens va interessar del projecte, una proposta de la ciutat de Saragossa, el Fecyt i Ibercivis amb participació dels fablabs. és la introducció del concepte de ciència ciutadana dins de les aules. Com explica en David Hispano, Director d’Innovació de la Fundació Collserola, “l’alumnat, sense tenir al darrere una comunitat científica, és capaç d’analitzar aquestes dades, de treballar amb aquestes dades…”.

Abans de tancar el curs, vam parlar de l’experiència amb alumnes i mestres de la nostra escola, l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i l’escola Ramon Fuster. Avui, us compartim el vídeo que n’hem fet.