04 abril — 2022
Continuem les Reflexions a l’escola parlant d’opinió pública i llibertat amb Esther Vera
#CreantEscolaCultura i valors

Tot just fa una setmana, va tenir lloc la segona conferència del Cicle Reflexions a l’escola d’aquest curs. En aquesta ocasió, vam comptar amb la periodista Esther Vera per parlar d’“Opinió pública i llibertat”.

Amb la directora del diari Ara, i entre d’altres temes, vam analitzar què és la llibertat d’informació i d’expressió i quins són els seus enemics. També ens vam preguntar per què serveix la premsa. Esther Vera va recordar que la paraula és “l’instrument bàsic del pensament crític i un dels pilars de la llibertat individual i col·lectiva.”

Per Vera, “una premsa lliure és fonamental per a la qualitat democràtica” i, en paraules seves, “això s’aconsegueix amb capacitat crítica”.

La conferència, moderada pel periodista Lluís Amiguet, va tenir lloc a l’auditori de l’escola Avenç on s’hi podia assistir de manera presencial i, alhora, es va retrasmetre en directe pel canal Youtube de la Fundació Collserola.

La podeu veure aquí:

El cicle d’enguany està dedicat a “La llibertat” i el vam inaugurar amb Josep Lluís Martí, professor de filosofia del dret i política de la Universitat Pompeu Fabra, i la seva conferència “Llibertat política i dominació en el segle XXI”.

El proper 25 d’abril a les 19h, a l’escola Ramon Fuster, tancarem les Reflexions a l’escola d’enguany amb la filòsofa Fina Birulés. Més informació i inscripcions aquí.