22 desembre — 2022
Omplim l’Hospital de la Vall d’Hebron de somriures i desitjos
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilObra SocialPrimària

Aquest curs, l’escola ha col·laborat amb l’Hospital Pediàtric de la Vall d’Hebron. Ho hem fet a través del projecte “Un desig per a tu”, a través del qual, alumnes d’Educació Infantil i Primària de l’escola han elaborat decoracions consistents en troncs de fusta pintats on hi han enganxat boles de paper simulant el vesc, per decorar les plantes no oncològiques de l’Hospital Infantil. En aquesta iniciativa, també ens hi ha acompanyat l’escola Ramon Fuster.

Amb aquest proposta ens hem afegit al projecte “Somric amb tu” de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia que, el passat Dia dels Drets Humans, van elaborar estels vermells i imatges de nens somrient, per guarnir el Servei d’Oncologia i Hematologia Pediàtrica.

Aquesta iniciativa va néixer l’any passat a l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, quan els companys i companyes de dues alumnes d’aquesta escola, pacients oncològiques de Vall d’Hebron, van ajudar-les a complir el seu desig de convertir els passadissos de l’Hospital Infantil en el quadre la Nit Estelada, de Vincent van Gogh, gràcies als estels de paper que van fer ells mateixos.

En paraules de la Lutxi Almodóvar, directora general de la Fundació Collserola, la col·laboració entre entitats és molt important “i molt especialment com en aquest cas en què una entitat educativa i una de sanitària treballen conjuntament per contribuir a fer més amable l’estada als nens i nenes ingressats aquests dies que sempre són especials.” A més, recorda, “per al nostre alumnat, fer-lo partícip de diferents realitats, i que les tinguin presents, els ajuda a ser conscients de la seva pròpia, a donar valor a la dels altres, a empatitzar-hi i a construir un sentiment de comunitat que els serà imprescindible en el futur.”

Aquest dimecres 21 de desembre, darrer dia del trimestre, la Fundació Collserola ha fet l’entrega oficial de les decoracions a l’Hospital de la Vall d’Hebron.